Dlouho diskutovanou změnu územního plánu, která by umožnila vést tramvaje z Vinohradské ulice na Václavské náměstí, už na konci loňského roku odmítlo pražské zastupitelstvo. Kritizovala ji opozice. Proti byla právě i první městská část, která jako alternativu navrhovala prodloužit trať k Hlavnímu nádraží. Lomecký řekl, že zatím jde jen o záměr, jehož realizace je ještě daleko.
Magistrála by v obou směrech mohla vést Legerovou ulicí
Spolu s prodloužením tratě, by se ale podle něho měla změnit i podoba magistrály. Zatímco nyní se magistrála u hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měly obě vést po Legerově ulici. Rozdělovat by se pak měly až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace. "Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl.
O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak je po dlouhé roky diskutovaná i problematická magistrála. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů zcela upustila. S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby Václavského náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects. Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října.